Rozvoj hrubé motoriky u dítěte předškolního a mladšího školního věku
Cílová skupina:
Kurz je určen pro pedagogické pracovníky (pedagogy mateřských škol, nižších ročníků I. stupně ZŠ, družináře, speciální pedagogy, pedagogické pracovníky školních poradenských pracovišť, ostatní pedagogické pracovníky, chůvy v dětských skupinách).
Seminář se bude konat při účasti nejméně 6 účastníků.
V případě neúčasti je potřeba se z kurzu odhlásit a to i v případě, kdy není uhrazena platba za kurz.
Obsah kurzu:
Vymezení základních pojmů týkajících se motorického vývoje předškolních a čerstvě školních dětí.
Specifikace vývojové poruchy koordinace včetně příčin, diagnostiky a základů reedukace v podmínkách MŠ a 1. a 2. ročníku ZŠ.
Přehled vývoje lokomoční i nelokomoční hrubé motoriky a pohybových vzorců.
Praktické ukázky a návody pro rozvoj jednotlivých oblastí hrubé motoriky.
Hlavní náplní kurzu jsou podrobné informace o vývoji hrubé motoriky v předškolním a mladším školním věku, poskytnutí vodítka pro hodnocení stupně rozvoje hrubé motoriky předškolního dítěte a v praktické rovině náměty pro rozvoj hrubé motoriky a vzory pro vytváření správných a efektivních pohybových vzorců. Oproti kurzu Diagnostika dítěte předškolního věku, kde byly poskytnuty podrobné informace o kognitivním vývoji dítěte, jsou v tomto kurzu poskytnuty podrobné informace o vývoji pohybovém, včetně podkladů a námětů pro řazení činností podle náročnosti.
Kurz je koncipován jako součást uceleného vzdělávacího bloku, jehož základem je kurz Diagnostika a rozvoj schopností dítěte předškolního věku. Seminář Rozvoj hrubé motoriky u dětí předškolního věku lze absolvovat zájemci o téma jako samostatný seminář, předchozí absolvování kurzu Diagnostiku a rozvoj schopností dítěte předškolního věku není podmínkou.
Témata:
Individualizace vzdělávání, spolupráce s rodiči a zákonnými zástupci dětí a žáků, inkluze, stimulace rozvoje pohybového vývoje,možnosti intervence u dětí, kde vývoj v oblasti neodpovídá věku.